This page is hosted for free by cba.pl. Are you the owner of this page? You can remove this message and unlock many additional features by upgrading to PRO or VIP hosting for just 5.83 PLN!
Want to support this website? Click here and add some funds! Your money will then be used to pay for any of our services, including removing this ad.
..::Portal MALUCH'a::..

Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 1

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 1,334
-> Najnowszy użytkownik: yzomosyf

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Wycieraczki reflektorów

ModyfikacjeOsie ramion wycieraka wraz z tulejkami, a także wycieraki (odpowiednio zmniejszone) pochodzą z syreny. Osie zakończone są dodatkowymi radełkowanymi końcówkami, przystosowanymi do współpracy z ramionami skróconymi i wygiętymi wycieraczek od fiata 126p.
Wszystkie te elementy łączy blaszany wspornik o grubości 3 mm z przyspawanymi ramionami do mocowania silnika oraz gwintowanymi tulejami do przykręcenia osłony. Popychacze przekazujące ruch obrotowo - zwrotny z silnika na ramiona wycieraków, wykonane są z blachy o grubości 2 mm. Stosunek promieni wykorbienia na osi silnika i osi ramienia należy tak dobrać, aby przy pełnym kącie pracy silnika (około 86 stopni) ramię wycieraka wykonało 30 stopni. Osłonę mechanizmu wykonujemy z duralowej blachy.
Przebieg montażu jest następujący:



odcinamy wsporniki podnośnika (narzędzie to musimy wozić odtąd luzem w bagażniku, co jest pewną wadą rozwiązania),

wykonujemy dwa otwory w pasie przednim nadwozia (na wysokości dolnej krawędzi reflektorów) na osie ramion wycieraka i zakładamy gumowe tzw. przelotki,

wiercimy dwa otwory we wspornikach pasa przedniego - na przykręcenie wspornika mechanizmu napędu wycieraczki.



Mechanizm ten zajmuje teraz miejsce podnośnika, a duralowa osłona stanowi powierzchnię oporową dla koła zapasowego.
Czarny przewód od silnika wycieraczek należy połączyć z masą, natomiast trzy pozostałe (brązowy, szary i zielony) z dwupozycyjnym przełącznikiem. Zestyk w przełączniku do którego dochodzi przewód brązowy, trzeba dodatkowo połączyć z bezpiecznikiem
Przy wycieraczkach niezbędne są spryskiwacze szkieł reflektorów. Można do tego zastosować elektryczną pompkę spryskiwacza od fiata 125p. Czerpie ona płym przez dodatkowe wyprowadzenie i trójnik na dwie dysze, umieszczone obok środka wewnętrznej pionowej krawędzi na reflektory z istniejącego zbiornika spryskiwaczy szyby przedniej.
Biegun "minus" pompki podłączony jest bezpośrednio z masą, a jej plus z wyłącznikiem przyciskowym typu "Isostat", zasilanym z bezpiecznika a Umieszczone obok siebie na desce rozdzielczej wyłączniki wycieraczek reflektorów i ich spryskiwaczy, pozwalają na łatwiejszą obsługę jedną ręką.

Tekst opracowano na podstawie "Przeglądu Technicznego"

(UWAGA! Tekst pochodzi z 1979r.)

Komentarze

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Wygenerowano w sekund: 0.11
110,493 unikalne wizyty