This page is hosted for free by cba.pl. Are you the owner of this page? You can remove this message and unlock many additional features by upgrading to PRO or VIP hosting for just 5.83 PLN!
Want to support this website? Click here and add some funds! Your money will then be used to pay for any of our services, including removing this ad.
..::Portal MALUCH'a::..

Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 1

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 1,334
-> Najnowszy użytkownik: yzomosyf

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Koło zamachowe

Koło zamachoweW standardzie Fiat 126p nie jest wyposażony w obrotomierz - choćby dlatego, że nawet całkowite otwarcie przepustnicy nie powoduje "wykręcania" silnika na niebezpieczne obroty. Dzieje się tak w dużej mierze za sprawą przyciężkiego nieco koła zamachowego.

Koło zamachowe można odchudzić co najmniej o 25%.
Staczamy koło zamachowe od strony silnika (od strony skrzyni biegów jest docisk sprzęgła). Staramy się w pierwszej kolejności wybierać materiał najbardziej oddalony od osi obrotu (zmniejszamy bezwładność).
Operacja taka nie powinna przekroczyć 50-60 zł w zakładzie ślusarskim.
Problem może pojawić się gdy okaże się, że koło jest nie wyważone i ma "bicie", co może powodować bardzo poważne konsekwencje ,łącznie z urwaniem się koła.
Trzeba je dodatkowo wyważyć w specjalistycznym warsztacie, koszt wyważenia to ok.50pln.
Koło najlepiej jest wyważyć razem z dociskiem sprzęgła.

Uwaga: Po takiej przeróbce wskazane jest założenie obrotomierza (koszt ok.70-100 zł).
Efektem jest duże poprawienie dynamiki. Oczywiście dobrze jest połączyć tę przeróbkę z innymi modyfikacjami.

Komentarze

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Wygenerowano w sekund: 0.26
110,477 unikalne wizyty