This page is hosted for free by cba.pl. Are you the owner of this page? You can remove this message and unlock many additional features by upgrading to PRO or VIP hosting for just 5.83 PLN!
Want to support this website? Click here and add some funds! Your money will then be used to pay for any of our services, including removing this ad.
Aluminiowe dywaniki
Dodane przez admin dnia Czerwca 10 2012 19:25:50
Dywaniki alu, naprawdę są nieźle wyglądającym dodatkiem do tuningowanego samochodu.
Treść rozszerzona
Aby je wykonać, potrzebujemy sporych rozmiarów blachę aluminiowa, tzw. ryftowaną o grubości ok. 2-3mm. Blacha jest dostepna w hurtowniach z materiałami budowlanymi/metalowymi. Jest dosyć droga - płat 2x3 metry kosztuje ok. 250 zł :( Ale to i tak nic w porównaniu z duzo gorszymi produktami Foliateca itp (tam dywaniki sa wykonane z blaszki/folii aluminiowej, łatwej do przetarcia - wzmocnienia pod pedałami)

Na takiej blasze układamy gumowe dywaniki z naszego samochodu i obrysowujemy je foliopisem.

To co zrobimy dalej, zależy od wyposażenia naszego warsztatu. Można wszystko wyciąć metalówką - do zrobienia, ale bardzo praco i czasochłonne.

Można też wyciąć je kątówką.

Po wycięciu obrysu dywaników wygładzamy wszystkie ostre krawędzie (naprawdę ważne...można się nieźle pociąć przy zakładaniu/dopasowywaniu czy też podczas późniejszej eksploatacji)

Gdy już mamy wszystko gotowe, musimy podgiąć cały dywanik, tak, by pasował on do wnętrza samochodu, najlepiej to robić stopniowo zginając całą blachę na drewnianym klocku.

Musimy tak dopasować wygięcie dywanika, aby idealnie przylegała do płaszczyzny podłogi.

Na koniec należy przykręcić dywanik do podłogi, odradzam nitowanie, bo to wyklucza późniejszy demontaż np. w celu suszenia wykładziny itp. Do mocowania (w fiacie 126p) najlepiej użyć śrub szeklowych (to te z okrągłymi , gładkimi łepkami i kwadratowymi odcinkami u nasady), należy tak dobrać jej długość, żeby swobodnie przechodziły przez dywanik+ podłoga i zostało jeszcze 1.5 cm. Ja użyłem po trzy śruby na dywanik, wiercąc bezpośrednio przez dywanik i podłogę (szeklową śrubę trzeba wbić w dywanik, żeby otwór z okrągłego zrobił się kwadratowy).

Po przykręceniu wszystkiego (nakrętka od strony podwozia!), zabezpieczamy śrubę od podwozia bitexem w sprayu lub czym o podobnym działaniu antykorozyjnym.



Można również zrobić to tańszym kosztem:

Wystarczy poszukać w sklepach z wykładzinami wykładziny PCV która wygląda jak blacha ryflowana. Kupić ją, odrysować kształt o dywaników gumowych, wyciąć i położyć - efekt prawie identyczny jak z prawdziwą blachą ale o wiele tańszy.

Sam mam takie założone i wierzcie mi wszyscy dają się nabierać (myślą że to blacha).